Výkonné Aurora baterky na kolo

Nedávno jsem si objednal na kolo pořádné světlo a napadlo mě něco o tom napsat, čistě z pohledu amatéra (takže nebudu měřit ani volty, ani svítivost). V létě jsem byl na kole v restauraci, která je přibližně 15 kilometrů od mého skromného příbytku. Protože nejsem zrovna příznivce adrenalinových her typu „Cyklista vs. kamion – kdo skončí ve škarpě?“ (a tahle silnice je tím navíc vyhlášená), jezdím tam vždycky trasou okolo řeky, kde se nemusím naprosto ničeho bát (maximálně pádu z deseti metrů do řeky). Jenže je tu samozřejmě jeden problém – v noci je tam naprostá tma.

Dosud jsem na kole jezdil jenom s LED svítidlem od Authoru, které sice stačí jako blikačka ve městě nebo na silnici, aby protijedoucí vozidla zaregistrovaly cyklistu, ale je naprosto nedostatečné pro rychlejší jízdu absolutní tmou. V létě jsem taky trochu začal pročítat bike-forum a nemohl jsem si nevšimnout, jak často se tam řeší osvětlení. A spoustu možností dokonce prodávají v mém oblíbeném Hong Kongském eshopu DealExtreme. Pročetl jsem si diskuzí na toto téma spousty a nakonec si vytipoval pár světel s tím, že si je někdy objednám. To „někdy“ nastalo 24. 12. asi ve čtyři ráno…

A v čem se tyhle světla tolik liší od těch normálních? Dobrá otázka – nevím. Vím jen, že svítí mega a používají se do nich divný tužkovky (18650). :D

Co jsem tedy nakonec koupil?

Baterka #1: Aurora AK-P7-5 ($35) – výkonnější, udávaná svítivost 900 lm
Baterka #2: UltraFire WF-501B ($15) – míň výkonnější, udáváná svítivost 250 lm
Nabíječka ($8) + držák na helmu ($2) + držák na řidítka ($2) + čtveřici baterií ($16).

Celkem to vyšlo na $83, což je 1500 Kč ke dnešnímu dni, ale já jsem to platil z peněz, které jsem už v dolarech vydělal (konkrétně jsem to platil z výplaty od iStockPhoto), takže to nejde tak lehce přepočíst. Je možné, že se teď na mně podíváte jak na blázna, kupovat světlo za patnáct stovek… ale aspoň budu pořádně vidět a viděn (skvěle se hodí k mé zadní blikačce, která do pěti metrů ve tmě oslňuje řidiče za mnou a je krásně vidět i na několik kilometrů, otestováno na Kamenjaku v Chorvatsku), mám o čem psát na blog a nebudu muset spěchat domů před setměním. A hlavně, ta silnější baterka samotná stojí v přepočtu asi 640 Kč, což je jen o stovku víc, než za kolik koupíte průměrně slabou baterku v cyklo obchodu. :-)

Dnes baterky přišly a udělal jsem několik pokusů, ale k těm později. Nejdříve první dojmy…

Aurora je pěkná kovová svítilna (hmotnost 180 gramů i s akumulátorem), má dva módy svícení (hodně a míň hodně), je trochu těžší a při svícení na plný výkon se celkem zahřívá. Na ten plný výkon svítí jak kráva a když jsem si tím omylem blikl do očí, tak jsem asi pět minut neviděl a první minutu jsem měl docela i strach… Na slabší výkon svítí už značně míň, ale pořád to je o hodně víc než původní Author blikačka a bude to určitě stačit i na rychlejší jízdu po silnici (na plný výkon bych si troufnul i na rychlejší sjezdík lesem po tmě!).

Druhá baterka UltraFire (136 g) má jen jeden mód svícení a výkonem se rovná přibližně Auroře při slabším svitu. Téměř se nezahřívá, což značí, že se nechladí o tělo baterky, tak doufám, že nějaký čas vydrží. Jinak je ale o dost lehčí a má poutko.

To by byly první dojmy a teď několik fotek:

Porovnání svitu (aby to nevypadalo tak blbě, tak 4x AAA v té blikaččce vydrží i půl roku, Aurory a spol. maximálně pár hodin svícení): :-)

Porovnání svitu AuroraUltraFirePorovnání AA a 18650 baterekDržák na helmu

Leave a Reply

Your email address will not be published.